Trening rezyliencji

Życie autentyczne oznacza pełne i szczere zaangażowanie się w nasze życie z poczuciem własnej wartości. Jest to również pielęgnowanie takich cech, jak odwaga, współczucie i tworzenie więzi, tak byśmy budząc się rano mogli pomyśleć: “Niezależnie od tego, co udało mi się zrobić, a czego nie udało, to jednak się sprawdziłem/am, a kładąc się wieczorem: Tak, jestem niedoskonały/a, mało odporny/a i czasami się boję, ale nie zmienia to faktu, że jestem jednocześnie dzielny/a i godny/a miłości i poczucia przynależności.

~Brené Brown

siła grupy
Zdjęcie: Stocksnap z Pixabay

Czy masz nawyk krytykowania siebie? A może masz nadmierne wymagania wobec siebie i nie potrafisz troszczyć się o swoje potrzeby? Robisz to, co dla Ciebie osobiście jest ważne czy raczej skupiasz się na oczekiwaniach innych? Czy trudności Cię przytłaczają, a błędy traktujesz jak porażki? Jeśli te pytania Cię poruszają, to trening rezyliencji jest dla Ciebie!

Zapraszam do wspólnej drogi, której celem jest budowanie twojej elastyczności, siły i odporności psychicznej z wykorzystaniem najnowszej wiedzy neurobiologicznej.

Trening rezyliencji to osiem dwugodzinnych spotkań (g.19-21.00). Będziemy spotykać się co tydzień w małej grupie na platformie Zoom. Praca w grupie jest łatwiejsza, szybsza i efektywniejsza niż indywidualny rozwój. Z grupy można czerpać inspiracje i motywację do dalszego działania oraz wprowadzania korzystnych zmian w swoim życiu.

Będziemy pracować metodami warsztatowymi w parach i podgrupach, aby rozwinąć umiejętności składające się na elastyczność, siłę i odporność psychiczną:

  • Znajomość siebie: swoich mocnych stron oraz tego, co dla ciebie osobiście jest ważne;
  • Radzenie sobie z “krytykiem wewnętrznym” i samoregulacja poczucia własnej wartości;
  • Nauczenie się takiego podejścia, aby trudne czy stresujące sytuacje postrzegać jako wyzwania a nie zagrożenie;
  • Zwiększenie motywacji do działania oraz wytrwałości mimo przydarzających się niepowodzeń;
  • Zwiększenie pozytywności w życiu: umiejętności dostrzegania tego, co dobre, rozwijanie optymizmu i wdzięczności;
  • Umiejętność budowania wspierających relacji z innymi ludźmi tak, aby móc na nich liczyć w trudnych chwilach
  • Traktowanie samej/samego siebie z życzliwością, troska o siebie.

Poza spotkaniami, codziennie rano otrzymasz małe zadanie do przemyślenia, obserwacji lub wykonania. Rezultatami będziemy dzielić się w zamkniętej grupie online oraz podczas spotkań.

Trening rezyliencji da ci szereg praktycznych wskazówek i strategii, które będziesz mogła/mógł zastosować natychmiast. Będziesz z większą pewnością siebie mierzyć się z problemami i trudnościami, które naturalnie pojawiają się w życiu. Rozpoznamy wspólnie twoje zasoby, które pomogą dostosować się do zmieniających życie sytuacji, zmienić sposób myślenia i stać się silniejszymi niż wcześniej. Ponadto budując swoją odporność będziesz wzmacniać ją również w ludziach wokół ciebie – twoich bliskich, współpracownikach i w swojej społeczności.

8 spotkań po 2 godziny + codzienne ćwiczenia i wskazówki + zamknięta grupa dyskusyjna

Zadzwoń, jeśli myślisz, że ten trening może być dla Ciebie: +48 602415864.

Trening siły i odporności psychicznej poprowadzi Barbara Mróz – psycholog, trenerka i praktyk terapii akceptacji i zaangażowania. Wspiera w drodze do życia pełnego sensu i opartego o wartości i autentyczne relacje z innymi ludźmi. Towarzyszy w przechodzeniu przez zmiany, trudności czy wyzwania osobiste i zawodowe. Słucha i rozmawia z ludźmi, którzy mają potrzebę samopoznania, rozwoju czy poprawy jakości swojego życia.

Jest także współtwórczynią i prowadzi warsztaty w ramach Akademii Zwinnej Liderki i Akademii Zwinnego Przywództwa, innowacyjnych programów rozwojowych przeznaczonych dla osób, które chcą rozwijać się w kierunku autentycznego i świadomego przywództwa.

Jest magistrem psychologii ze specjalizacją w psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS. Zawód psychologa związany jest z ciągłym rozwojem i podnoszeniem kwalifikacji, dlatego bierze udział w licznych szkoleniach i warsztatach głównie w nurcie terapii akceptacji i zaangażowania (ACT – Acceptance and Commitment Therapy). ACT należy do trzeciej fali terapii poznawczo-behawioralnych (CBT – Cognitive Behaviour Therapy) i jest terapią o naukowo potwierdzonej skuteczności.